Take me away ...

Just nu vill jag bara härifrån. Ska jobba ikväll, och även om det inte är speciellt länge så känns det tungt. Latmask Martina. men helst av allt vill jag bara härifrån. Jag har en hatkärleks relation till Göteborg. Det kännns som staden sakta kväver en, med allt som är typiskt Göteborgskt, halv special och indiepop. Samtidigt som det ändå är hemma och kärleken för Götet kommer aldrig försvinna. Sitta vid kanalen och äta falafel, picknick och fyllenätter i slottsskogen, caféerna och spårvagnarna.

Men nu vill jag härifrån, nån annanstans. Jag är fullt medveten att om ca fem veckor kommer jag vara på väg till London.Men jag vill se allt nu, inom en kort tid.
Bara sätta mig i en bil och köra bort, liksom in i fjärran, solnedgången, vad man än föredrar.

Red Hot Chili Peppers - Road Trippin
 

Kommentarer
Postat av: Amanda N

håller med, vill lämna landet så snart som möjligt

2008-07-21 @ 17:18:49
Postat av: Fanny

men när du ändå e här får du göra det bästa av det, typ umgås med dina underbara vänner.... men jag kommer nog till er londonbor i höst/vinter, ska bara skrapa ihop lite stålar och mod. puss

2008-07-21 @ 20:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0