London, typ 5 och being international

Ja, tiden tickar på. Utan att jag egentligen vet vad som händer eller varför ens. Gått en och en halv månad sen jag jag blev återföd in i världen, släppt utifrån helvetet, och tiden bara rinner iväg. Nu är det bara en och en halv månad kvar tills jag drar rider viadre på livets våg. Denna gången bär det av till London. Japp, u heard me...den 27/8 drar jag och Amamda till London. Tre veckor tidigare än planerat. Varför, detta beslut kan man fråga sig...jo enkelt. Conor Oberst and the mystic valley band ska spela i London. Så helt plötsligt försvann tiden framför mig och jag måste börja organisera mig. Vilket inte är min starka sida.

Jag gjorde förresten ytterligare ett personlighets test. passar väl bra när man är 18, snart 19 och ska hitta sig själv. Detta var enneagram och första gången jag gjorde det blev jag en typ tre, the achiever. Gjorde om det sen och då blev jag en typ 5 (som jag känner mig lite mer igen i) the observer.

Låter som jag..?

Den perceptiva, intellektuella typen. Femmor är alerta, insiktsfulla och nyfikna. De kan koncentrera sig och fokusera på att utveckla komplicerade koncept och förmågor. De är oberoende och uppfinningsrika, men de kan också bli alltför upptagna av sina egna tankar och fantasiföreställningar. De blir lätt distanserade men är ändå nervösa och intensiva. Typiska problem för Femmor rör excentricitet, tvivel och isolering. Som bäst är Femmorna visionärer och pionjärer, ofta före sin tid och förmögna att se världen på ett helt nytt sätt. Femmans personlighet bygger på den grundläggande rädslan för att befinnas oanvändbar, oduglig eller inkompetent, och det Femman önskar mest av allt är därför att upprätta en sfär av kunskaper eller förmågor som ger honom eller henne ett existensberättigande.

Jaja, kanske jag borde fokusera mig på annat. Jag brukar snöa in på saker.

Nu måste jag iallafall dra, ska möta Paolas bror Chavo eller om man föredrar trädgårdsmästare/ knarklangare namnet Hector. Med uttalet ector.  Om några veckor ska en avlägsen släkting från USA komma hit. I am feeling the international vibe.

Peace out and stay cool

Kommentarer
Postat av: Fanny

Oj oj, hur gick detta möte? Jag kommer till London lite senare, om jag inte får ryck och tröttnar på mitt bekväma liv här. Puss

2008-07-16 @ 22:16:24
Postat av: matilda

Martina, glöm inte att jag har fest på lördag! Och dra med dig amandorna, å fanny å pimp å gänget!

kyss

2008-07-20 @ 20:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0