18 års kris

Jag fick panik häromdagen då jag helt plötsligt kände att det inte fanns någon tid kvar. Som om hela mitt liv har blivit förutbestämt och jag kommer hamna i en medelklass rutin helvete hela mitt liv. Jag kunde inte släppa tanken på att livet kommer nu enbart handla om jobb och pengar. Slut på alla chanser till att ha roligt. Jag vet inte om detta var en medelålderskris jag hade vid 18 års ålder men känslan har inte riktigt lämnat mig än.

Min största rädsla i livet, efter ormar, är att bli fast i rutiner, att bli bekväm i min situation. Att bli någons fru och mamma och jobba mellan 8 och 5 för att sedan...arrrghhhh! Surburban hell. Jag är livrädd för att jag ska acceptera saker för vad dem är och att jag tillslut kommer sluta som en gammal möglig rynkboll som inte vet någonting om livet eller har upplevt någonting. Att varje dag ska se likadan ut förutom när man åker på en veckas semester till kanarieöarna varje år.

Men jag har redan nu fått känslan att allt är försent att det inte finns någon tid kvar. Livet har glidit mig genom fingrarna och allt det roliga är över. och jag har inte ens haft så roligt än...

tur iallafall att vi har kommit längre än så här...ger mig kalla kårar:

Kommentarer
Postat av: Fanny

fy! men tänk happy thoughts, har väldigt svårt att se dig som en suburbanmum, typ curlingmamma till en massa ungar. Vi får ses snart, puss!

2008-07-10 @ 17:00:39
Postat av: matilda

Martina, du har hela livet framför dig. Och jag hoppas inte du får för dig att gifta dig, elelr skaffa barn inom två år i alla fall. Om du dock får för dig att göra det kommer nog din man och dina barn lära sig anpassa sig efter det.



Btw så har jag flyttat mitt liv på internet. Den nya adressen är matuld.bloggagratis.se.

köss pådde!<3

2008-07-11 @ 19:21:47
Postat av: amanda n

martina jag tror du vet lika väl som jag att risken att du kommer välja kanarieöarna som semestermål år efter år, accepterar allting som det är eller för den delen blir en möglig rynkboll är minimal. du är nog den jag minst kan tänka råkar ut för det här :)

2008-07-13 @ 16:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0